Sparanghelul, un alt „rege al legumelor” consumat tot timpul anului de regele Ludovic al XIV-lea, are din cate se pare o gramada de beneficii sanatoase pentru organism. Este detoxifiant, anti-imbatranire, anti-cangerigen, amelioreaza inflamatiile, durerile si reduce si riscul unor boli de inima. Ceea ce trebuie insa stiut, este ca e de preferat ca acesta sa fie procesat termin cat mai putin, pentru a pastra nutrientii si toate mineralele.

Asa ca pentru o alternvatica super rapid de preparare a acestei super legume, aveti mai jos reteta pentru sparanghel tras la tigaie cu unt si parmezan. Yummy!


Imprima reteta
Sparanghel super RAPID cu parmezan
Categorie Garnituri
Specific Mediteranean
Timp de preparare 10 minute
Timp de gatire 7 minute
Portii
Ingrediente
Categorie Garnituri
Specific Mediteranean
Timp de preparare 10 minute
Timp de gatire 7 minute
Portii
Ingrediente
Etape
  1. Sparanghelul se spala, se indeparteaza baza tulpinei care este intarita, si este pus intr-o tigaie cu 3-4 linguri de apa la foc mediu. Acoperim cu un capac si lasam pe foc 3 minute, dupa care scurgem apa.
  2. Punem iarasi pe foc si adaugam unt, sare, piper, si zeama de la jumatatea de lamaie. Repartizam uniform untul si restul ingredientelor pe tot sparanghelul.
  3. Adaugam jumatate din parmezan, ras. Lasam la foc mediu pentru 4 - 5 minute, intorcand firele de sparanghel pe toate partile. Cand vedeti ca incepe sa se inmoaie usor sau devine aramiu, e semn ca ar trebui scos. In functie de preferinte, daca nu il puteti consuma semi-crud, lasati-l mai mult pe foc, dar isi va pierde din nutrienti.
  4. Asezam pe o farfurie si radem deasupra restul de parmezan. Bon appetit!

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: